Figyelem! Új ablakban nyílik meg. PDFNyomtatásE-mail

Prof. Traute Teaschner ktnyelv?sggel kapcsolatos kutatsai s a narratv pszicholgia eredmnyei kpezik a mdszer elmleti httert.

Hocus-Lotus

 

A mdszer alapgondolata az, hogy olyan krlmnyeket teremtsen, amelyben az idegen nyelvnek ltjogosultsga van. Mirt hajland egy gyermek a szmra idegen nyelvet hasznlni? Mert szeretne szmra kedves szemlyekkel kapcsolatot teremteni. Mert szeretn, hogy a msik valamit tegyen, vagy valamir?l informcikat szerezzen. A tananyag kt kedves figurja egy varzslatos vilgba viszi a gyerekeket a fantzia segtsgvel, ahol a gyerekek mozgs, gesztusok s mimika segtsgvel vehetnek rszt a kt figura idegen nyelven meslt kalandjaiban. Valban varzslatrl van sz, mert a foglalkozsokon a gyerekek kpzel?erejk segtsgvel eljtsszk, jralik a kt f?h?s kalandjait idegen nyelven. A foglalkozsok kezdete s vge mindig azonos rutin szerint trtnik, ez adja az lland keretet az jabb trtnetekhez.

 

vods kor s kisiskols gyerekek szvesen hallgatjk vagy nzik jra s jra kedvenc mesiket. A kalandos trtnetek zens rajzfilmvltozata s a CD-n hallgathat mini-musicalek lehet?v teszik, hogy a gyerekek az vodban, iskolban tlt lmnyeiket otthon megoszthassk szleikkel, testvreikkel, bartaikkal is. Prof. Teaschner klnsen fontosnak tartja az iskola, az voda s az otthon kapcsolatt.

A rajzfilemk s CD egyben biztostjk az ismtlst is, gy segtve a tanulsi folyamatot.